گزارش هفتگی از غلات و پروتئین ایالات متحده آمریکا (23 دسامبر 2023)

این هفته برای اکثر کالاها یک هفته کاهشی بود، به طوری که ذرت ایالات متحده حدود 4 دلار در هر تن، دانه سویا تقریباً 10 دلار در هر تن، آرد سویا حدود 5 دلار در هر تن و همچنین قیمت گندم تقریباً 6 دلار در هر تن کاهش یافت.

هفته آینده به دلیل تعطیلات کریسمس در روز دوشنبه، تنها یک هفته 4 روزه برای بازارهای غلات است و انتظار می رود حجم معاملات بسیار پایین باشد زیرا بسیاری از عملیات‌ها و فعالیت‌های ادارای تعطیل هستند یا تعداد کمتری از کارکنان تا ژانویه کار می کنند. البته همانطور که در سال‌های گذشته دیده‌ایم، زمانی که حجم کم و معامله‌گران کم باشد، ممکن است اتفاقات دیوانه‌کننده‌ای برای قیمت‌ها بیفتد.

غلات و پروتئین

دلیل زیادی برای بالارفتن قیمت ذرت در بازار این هفته وجود نداشت، بنابراین بی سر و صدا کمی افت داشت. براساس گزارش‌های تجاری، هر چه به عرضه ذرت در آمریکای جنوبی نزدیک‌تر شویم، قیمت ذرت کاهش خواهد یافت. آب و هوا در آمریکای جنوبی برای محصولات کشاورزی عالی به نظر می رسد و گفته می شود شرایط کشت ذرت به طور متوسط ​​بسیار خوب است.

براساس گزارشات ضعف قیمتی سویا شاید به دلیل برآرود بالاتر تولید سویا برزیل باشد . در حالی که تولید 0.38 درصد افزایش داشته، صادرات 1 درصد افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که فعالان در حال کاهش خریدهای آتی خود روی دانه‌های سویا هستند. که این امر می تواند به علت کسب سود بیشتر و یا پیش بینی از تغییر جهت بازار باشد.

گرچه تقریباً هیچ خبری مبنی بر تأثیرگذاری بر گندم ایالات متحده در این هفته وجود نداشت، همانند دانه های سویا، فعالان بازار در حال کاهش خریدهای آتی کوتاه مدت خود هستند. شاید کمی افزایش قیمت انتظار می رود.

(NOLA : New Orlean Louisiana UAS)

شرایط حمل بصورت FOB می باشد. قیمت ها به دلار آمریکا بر حسب تن:

همه قیمت‌ها برای ژانویه 2024 / مارس 2024 هستند.

انواع غلات

قیمت پودر گلوتن ذرت در این هفته به دلیل عرضه بسیار خوب و کاهش تقاضا در صنعت خوراک حیوانات خانگی کاهش یافت.  قیمت های پایین تر CGM باید تمایل خرید جدیدی را در کاربران خارج از ایالت متحده به وجود بیاورد. قیمت خوراک گلوتن ذرت در طول هفته ثابت بود.

قیمت‌های داخلی و صادراتی DDGS در این هفته به میزان 5 دلار در هرتن برای ماه‌های ژانویه و فوریه و در ماه‌های مارس و آپریل به میزان 8 دلار در هرتن کاهش یافت. عرضه به بنادر صادراتی تاحدی خوب بود که منجر به افزایش قیمت شد

خریداران نهاده های خوراک بصورت کانتینری، به ویژه در منطقه مدیترانه و خاورمیانه، تنظیم برنامه های حمل و نقل را به علت وجود مشکلات دریای سرخ با مشکل مواجه خواهند شد، فیکس کردن قیمت حمل و نقل این امر را دشوارتر نیز می‌کند. این مشکل، غرب آسیا و شرق آمریکا تحت تاثیر قرار میدهد.

مروری بر قیمت پودر ماهی : 

کماکان هنوز هیچ سهمیه‌ای برای ماهیگیری در جنوب پرو وجود ندارد؛ با این حال یک دوره ده روزه ماهیگیری از ۲۱ تا ۳۱ دسامبر در این منطقه مجاز اعلام شده است؛ که هر مقدار صید در این زمان در سهمیه صید ۲۰۲۴ که در ژانویه اعلام می‌شود، اعمال میگردد.
صید هفتگی در مناطق مرکزی و شمالی به دلیل ممنوعیت های جزئی و نیز کاهش ذخایر در Paita و Chimbote بسیار کم است بطوریکه فقط ۲۱۰۰۰ تن در این هفته صید ماهی صورت گرفت که در مجموع صید در این منطقه را به عدد ۱،۱۰۳ میلیون تن می‌رساند درحالیکه ۵۷۸۴۰۰ تن از سهمیه صید این منطقه هنوز باقی مانده است.
قیمت پودر ماهی با گریدهای بهتر در پرو همچنان بالاست زیرا که عرضه این گریدها محدود است درصورتیکه پودر ماهی با گریدهای کیفی پائین تر کمی دچار افت قیمت شدند. چین یکی از خریداران عمده پودر ماهی با گریدهای Prime و Super Prime میباشد چراکه عمده پودر ماهی تولید شده در چین از گریدهای معمولی می‌باشند.

MSI Ceres در این هفته اشاره کرد که انتظار می رود نرخ کانتینر برای پودر ماهی به دلیل مشکلات در عبور از کانال پاناما و دریای سرخ به زودی افزایش یابد.

قیمت پودر ماهی اروپا – FOB بندر آلمان شمالی.

توضیحات و سطح پروتئین در این هفته به لطف ورودی FF Skagen تنظیم شده است.

پودر ماهی

همه قیمت های نشان داده شده در کانتینر، روی کشتی، در مبدأ — دلار آمریکا

حداقل حمل و نقل 200 تن برای پودر ماهی

پودرهای ماهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *