افزایش صادرات میگو ویتنامی

افزایش صادرات میگو ویتنامی به ژاپن و چین

افزایش صادرات میگو به ژاپن و چین کاهش فروش میگو ویتنام به آمریکا را جبران کرد

بر اساس تحلیل اطلاعات گمرک ویتنام، حجم صادرات میگوی وانامی ویتنام در اکتبر 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش یافته است.

در ماه اکتبر در مقایسه با ماه قبل، حجم تمام مشخصات محصولات وانامی به تمام بازارها با 1 درصد افزایش به 27112 تن رسید. این مقدار در مقایسه با اکتبر 2022 به میزان 33 درصد افزایش داشت.

اطلاعات گمرک ویتنام

ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی همگی حجم واردات خود را کاهش دادند، اما چین پس از اینکه سپتامبر اولین افزایش نسب به ماه می را مشاهده کرد، شاهد افزایش دیگری هم بود.

واردات چین و هنگ کنگ 16 درصد افزایش یافت و آن را به بزرگترین بازار واحد وانامی ویتنامی در اکتبر تبدیل کرد و از ایالات متحده پیشی گرفت.

با توجه به گفته کمرگ ویتنام : به دلیل تعداد زیاد تامین کنندگانی که این بازار را هدف قرار می دهند، قیمت خرید واردکنندگان چینی پایین است. با این حال، چین همچنان یک بازار کلیدی برای میگوهای پای سفید ویتنامی است، به ویژه با توجه به ممنوعیت واردات غذاهای دریایی ژاپنی توسط چین.

در ادامه افزود که با نگاهی به روند اخیر قیمت، قیمت صادرات به چین در واقع بسیار بالا و قوی است؛ بیشتر از این که قیمت در آنجا پایین تر و ضعیف تر از سایر بازارها است، در حالی که در گذشته، پرداخت کننده بالاتری بوده است.

در حالی که صادرات وانامی به بریتانیا 21 درصد، به ایالات متحده 16 درصد و به کره 13 درصد کاهش یافت، صادرات به ژاپن 20 درصد افزایش یافت.

همانطور که در 10 ماه اول سال 2023 جمع شده است، ارزش صادرات میگو سفید به ژاپن، علیرغم حجم صادرات بالاتر، هنوز 17 درصد نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. انتظار می رود صادرات به این بازار در ماه دسامبر بهبود یابد.

میگو بلک تایگر

متوسط ​​قیمت صادرات در تمامی محصولات و بازارهای وانامی در ماه اکتبر ثابت بود و تنها 0.1 درصد افزایش یافت و به 8.62 دلار در هر کیلوگرم رسید.

در همین حال، حجم صادرات میگوی بلک تایگر نیز در ماه اکتبر بدون تغییر باقی ماند و 0.3 درصد کاهش یافت و به 3453 تن رسید. با این حال، این میزان نسبت به سال قبل 36 درصد افزایش داشت.

چین و هنگ کنگ بزرگترین خریدار باقی ماندند، اما صادرات به بزرگترین خریدار بلک تایگر ویتنامی نشانه های کوچکی از ریکاوری و بهبود را نشان داد، تنها 1 درصد از نظر حجم. همچنین افزود : صادرات به این بازار برتر از ماه جولای کاهش یافته و ثابت مانده است.

حجم صادرات به ژاپن، دومین بازار بزرگ، 4 درصد کاهش یافت.

در مقایسه با اکوادور و هند که عمدتاً میگوی خام صادر می‌کنند، صادرات ویتنامی به لطف محصولات با ارزش افزوده بالا از مزیت رقابتی برخوردار است. پیش بینی می شود صادرات به این بازار در سه ماهه چهارم سال کاهش در ارزش را کمتر خواهد کرد.

همچنین حجم صادرات به اتحادیه اروپا 10 درصد و ایالات متحده 54 درصد افزایش یافته است.

افزایش قابل توجه صادرات به ایالات متحده به این کشور کمک کرد تا به سومین بازار بزرگ بلک تایر ویتنامی تبدیل شود.

حجم صادرات در ماه اکتبر

میانگین قیمت صادراتی بلک تایگر 1 درصد افزایش یافت و به 11.79 دلار در هر کیلوگرم رسید.

کاهش واردات اروپا

داده های موجود در پورتال قیمت ها نشان می دهد که ویتنام در ماه سپتامبر از افزایش حجم و قیمت در بازار چین برخوردار بوده است.

واردات چین 7115 تن در ماه می کاهش داشته است، در حالی که میانگین قیمت تمام محصولات نیز 6.90 دلار در کیلوگرم کاهش یافته است. با این حال، در سپتامبر شاهد افزایش به 4691 تن و افزایش 3 درصدی قیمت به 6.60 دلار در هر کیلوگرم بود.

میگو وانامی

واردات آمریکا در ماه آگوست به بالاترین حد خود در سال 2023 رسید. آنها در سپتامبر اندکی کاهش یافتند و به 5891 تن رسیدند، اما با توجه به 12 ماه گذشته امیدوار کننده است.

قیمت‌ها در ایالات متحده نیز برای دومین ماه متوالی با 1.9 درصد افزایش به 10.60 دلار در هر کیلوگرم رسید.

افزایش قیمت میگو در آمریکا

در مقابل، اتحادیه اروپا شاهد کاهش واردات میگوی ویتنامی از 4265 تن در ماه آگوست به 3224 تن در سپتامبر بوده است، پس از اینکه ماه های قبل شاهد افزایش تدریجی بودیم.

قیمت ها برای اتحادیه اروپا همچنان رو به کاهش است. بار دیگر در ماه سپتامبر قیمت 7.50 دلار به ازای هر کیلوگرم رسید.

صادرات به اتحادیه اروپا

صادرات وانامی به ژاپن نیز از اپریل به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در ماه سپتامبر، قبل از افزایش قیمت ناشی از کووید، آنها به میزان 3335 تن کاهش داشتند، که کم و بیش در بالاترین سطح خود از اواخر سال 2020 قرار داشتند.

قیمت صادرات برای تامین کنندگان ویتنامی به ژاپن 1.1 درصد کاهش یافت و به 9.20 دلار در کیلوگرم رسید.

صادرات به ژاپن

صادرات به کره در سپتامبر کاهش یافت و از 3326 تن – بالاترین سطح واردات در سال 2023 – به 3096 تن رسید.

قیمت ها اولین سیگنال های حیات خود را از اپریل  نشان دادند و با 2.6 درصد افزایش به 7.70 دلار در هر کیلوگرم رسیدند.

صادرات به کره

در نهایت، بازار بریتانیا اولین افت وکاهش در حجم واردات خود را از ماه می به میزان 1183 تن مشاهده کرد.

قیمت ها همچنان پایین است و با کاهش 2.3 درصدی به 8.50 دلار در هر کیلوگرم رسید.

صادرات به ایالت متحده

واردات بیشتر بلک تایگر در کره و بریتانیا

بزرگترین بازار برای بلک تایگر ویتنامی، چین، شاهد کاهش اندک واردات در ماه سپتامبر به میزان 1002 تن بود.

با این حال، قیمت ها برای اولین بار از ژوئن تا کنون 2 درصد افزایش یافت و به 10.00 دلار در کیلوگرم رسید.

صادرات به چین

بازار ژاپن که از نظر حجم در رتبه دوم قرار دارد، واردات خود را به 708 تن رساند.

با این حال، قیمت ها با 10.6 درصد کاهش به 12.60 دلار در کیلوگرم رسید – به نظر می رسد حق بیمه ای که این بازار مایل به پرداخت آن است در حال کاهش است، زیرا در ژانویه 2023 18.80 دلار به ازای هر کیلوگرم بود.

میگو بلک تایگر به ژاپن

قیمت ها و حجم ها در ایالات متحده هر دو شاهد افزایش امیدوارکننده ای در ماه آگوست بودند. قیمت ها دوباره در سپتامبر افزایش یافت – با 2.9 درصد به 17.20 دلار در کیلوگرم – اما حجم ها بیشتر مانند آنچه در اوایل امسال مشاهده شد کاهش یافت و تنها 296 تن بود.

میگو بلک تایگر به ژاپن

اتحادیه اروپا بیشترین حجم میگوی بلک تایگر را از اکتبر 2022 که به میزان 374 تن بود را وارد کرده است.

با این حال، قیمت ها 19.7 درصد کاهش یافت و به 10.20 دلار در هر کیلوگرم رسید.

میگو بلک تایگر به اتحادیه اروپا

کره جنوبی نیز شاهد افزایش حجم واردات از 60 تن در ماه آگوست به 100 تن در سپتامبر بود. اما در

اینجا نیز قیمت ها با 9.2 درصد به 11.90 دلار در کیلوگرم کاهش یافت.

میگو بلک تایگر به کره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *